Dag 4 - Vad är kärlek?


Kärleken finns överallt. Det är inget man röra vid med handen utan kärleken är en känsla man känner inombords. De känns i hela kroppen från topp till tå, i hjärtat och även mycket mer än så.
Kärlek kan vara både lätt och svårt, underbart och smärtsamt men det beror i det fallet på vilken del av kärleken man befinner sig i. Kärlek för en kan vara allt mellan himmel och jord , kärlek kan vara kärleken till sin familj, sina kompisar, någon sport eller självklart den man vill dela resten av livet med. Att vara kär och känna kärleken rusa genom kroppen när man vet att man funnit den rätta så kan kärleken bara göra livet fantastiskt, man känner lycka, man mår bra och livet känns som en dans på rosor.
Men kärleken har också en dålig sida och då brukar man säga att man är olyckligt kär. De kan tyvärr göra ont, ibland så ont att de känns ända in i hjärtat. Då kan livet kännas hopplöst och man kan börja få tankar om att man kanske aldrig hittar den rätta att leva sida vid sida med.

Kärlek är heller inget man ska leka med, att såra någon kan få sina konsekvenser och man kan själv någon gång bli sårad av någon annan. Kärleken går inte att undvika, det finns överallt och hos alla. Alla blir någon gång i livet kära för att de är en viktig del av livet och det är enligt mig en bästa känslan man kan få, även om de finns dom stunder då det kan göra väldigt ont. Att ge kärlek känns bra för det kan man ge till alla och alla kan ge det tillbaka till en.

Jag har faktisk haft turen och funnit lyckan att jag nu är tillsammans med världens underbaraste kille. Han är luften i mina lungor, han är solen som lyser upp min dag och han fyller min värld med glädje. Marcus Nilsson , föralltid i mitt hjärta!

 


Kommentarer
Postat av: Sofia

Vacker bild! :D

2012-01-10 @ 19:17:02
URL: http://okaajh.blogg.se/
Postat av: Sofie

Vilken fin blogg och fina bilder !

2012-02-05 @ 09:04:04
URL: http://soufies.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0