En sista dag

Idag har jag min sista sommarlovsdag innan jag kliver in genom dörrarna på Katrinelundsgymnasiet imorgon.  Kan knappt tänka mig att det är bara timmar kvar till jag börjar gymnasiet, nervositeten börjar väl snart inta men de kommer inte bara vara nervöst imorgon. Det kommer vara spännande att få möta en helt ny klass och nya lärare så jag får väl påstå att jag är riktigt taggad!
Många från min klass på munkegärde och även många i dem andra klasserna har valt att stanna i kungälv och gå på Mimers. Själv kändes det inte som en skola för mig så jag valde en skola i härliga Göteborg, en elitidrottsskola till och med. Jag har dock inte valt någon idrottsprofil men eftersom jag skall gå en linje som kallas Bernadotte så kommer jag kommer nog vara igång en del då linjen är inriktad på uniformsyrken som polis,brandman osv.
Kommer sakna alla goa vänner från gammla skola men ser verkligen fram emot att träffa och skaffa nya vänner mina sista år.
 
Någon mer än jag som tycker att sommarlovet gått alldeles för fort? Jag hade gärna haft ett par veckor till. Dock har inte mitt sommarlov vart så överdrivet händelserikt. Jag har träffat lite kompisar, vart med underbaraste pojkvännen och vart i tanum där vi hyrt en stuga ett par dagar. Har även vart på bröllop när min morbror gifte sig och en del andra kalas. Det är ju aldrig tråkigt.
 
Nej, nu har jag inte många timmar kvar och jag har en del att göra idag. Måste börja planera lilla systerns kalas för henne och hennes vänner samt åka med mamma till stan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0